20 ЛЮТОГО 2018 РОКУ О 9 ГОДИНІ НА БАЗІ СМОЛІНСЬКОГО НВО ВІДБУДЕТЬСЯ МЕТОДИЧНИЙ МІСТ ДЛЯ ПРАКТИЧНИХ ПСИХОЛОГІВ, ВИХОВАТЕЛІВ ДНЗ ТА ВЧИТЕЛІВ ПОЧАТКОВИХ КЛАСІВ МАЛОВИСКІВСЬКОГО РАЙОНУ ТА СМОЛІНСЬКОЇ ОТГ. ТЕМА ЗАХОДУ "ОРГАНІЗАЦІЯ РОБОТИ ПСИХОЛОГА, ВЧИТЕЛЯ ТА ВИХОВАТЕЛЯ З ПРОБЛЕМНИМИ ДІТЬМИ".

четвер, 14 лютого 2013 р.

Засідання клубу педагогічної майстерності "Творчий неспокій"




11 лютого 2013 року відбулося чергове засідання клубу педагогічної майстерності вчителів початкових класів району, темою якого було "Використання сучасних психотерапевтичних технологій у роботі вчителя початкових класів". Засідання проходило у формі тренінгу і мало за мету ознайомити учасників із сучасними психотерапевтичними прийомами та формами роботи, визначити основні закономірності їх використання у навчально-виховному процесі сучасної школи з метою більш глибшого пізнання внутрішнього світу дитини, її емоційного та психічного стану, формування системи ціннісних орієнтацій сучасного школяра та налагодження ефективної комунікативної взаємодії з учнями у ході спільної художньо-творчої діяльності, а також спонукати вчителів до власної творчої діяльності та обміну досвідом.
    Засідання розпочалось із читання притчі "Будь готовим до нових знань!" (Олена Літковська, "100 притч. Для тих, хто вчить, і тих, хто вчиться"). Адже у кожного з нас в душі величезний захопливий світ. Усі ті знання, вміння, досвід, які вже отримано, привели нас туди, де ми зараз і перебуваємо. Продовжити свій шлях розвитку та зростання допоможе пошук нового, іншого, відмінного. Усе, що вимагається від людини - завжди залишати хоча б трішки місця для нових знань і вражень, незалежно від того, як багато вона вже знає.
Після таких висновків і розпочалася, власне, основна робота. Вітання пройшло у вигляді вправи "Мій портрет", після чого були прийняті правила роботи на засіданні. Керівник клубу педагогічної майстерності, вчитель Маловисківської ЗШ № 3 Лисенко Оксана Миколаївна оголосила тему та мету заняття, підкресливши, що один із шляхів, який допоможе досвідченому мудрому вчителю пізнати та зрозуміти внутрішній світ дитини - це доволі незвичне для шкільних аудиторій поєднання творчості, мистецтва та елементів психотерапії. Існує багато терапевтичних технік, які знайшли своє застосування в школах: арт-терапія, лялькотерапія, іграшкотерапія, звукотерапія і т.п. Учасникам клубу було запропоновано зупинитися на казкотерапії, іграшкотерапії, арт-терапії та пісочній терапії.
    Оксана Миколаївна запропонувала  колегам записати свої очікування від заняття, прикріпити запис до зображення портфеля, який символізує багаж знань, досвіду, з яким вони прийшли на заняття, а потім озвучити свої очікування.
   Після мозкового штурму (коли вчителі з'ясовували, що таке казка для вчителя - інструмент, засіб....) було запропонавано роботу в групах. Перед виконання групових завдань йшли короткі теоретичні блоки про казкотерапію, арт-терапію, іграшкотерапію та пісочну терапію. Після виконання завдань - презентація роботи групи.
ПЕРШИЙ БЛОК - казкотерапія.
Завдання для групи: прослухати початок корекційної казки Г.Смірнової "Вередлива королева" (інсценованої учнями) та скласти її продовження.
ДРУГИЙ БЛОК - лялько-терапія.
Завдання друге: користуючись набором іграшок (іграшки невеликого розміру, переважно тварини), придумати дидактичну гру.
ТРЕТІЙ БЛОК - терапія піском
 Завдання третє: ознайомившись із теоретичною довідкою про пісорчну терапію, створити колективну пісочну композицію "Настрій від заняття".
     І наостанок - перевірка очікувань. Завершення тренінгу - "Коло вражень".
Учасники клубу педагогічної творчості отримали завдання: спробувати, провести, описати та здати отриманий матеріал.

Немає коментарів: