четвер, 14 лютого 2013 р.

Засідання клубу педагогічної майстерності "Творчий неспокій"




11 лютого 2013 року відбулося чергове засідання клубу педагогічної майстерності вчителів початкових класів району, темою якого було "Використання сучасних психотерапевтичних технологій у роботі вчителя початкових класів". Засідання проходило у формі тренінгу і мало за мету ознайомити учасників із сучасними психотерапевтичними прийомами та формами роботи, визначити основні закономірності їх використання у навчально-виховному процесі сучасної школи з метою більш глибшого пізнання внутрішнього світу дитини, її емоційного та психічного стану, формування системи ціннісних орієнтацій сучасного школяра та налагодження ефективної комунікативної взаємодії з учнями у ході спільної художньо-творчої діяльності, а також спонукати вчителів до власної творчої діяльності та обміну досвідом.
    Засідання розпочалось із читання притчі "Будь готовим до нових знань!" (Олена Літковська, "100 притч. Для тих, хто вчить, і тих, хто вчиться"). Адже у кожного з нас в душі величезний захопливий світ. Усі ті знання, вміння, досвід, які вже отримано, привели нас туди, де ми зараз і перебуваємо. Продовжити свій шлях розвитку та зростання допоможе пошук нового, іншого, відмінного. Усе, що вимагається від людини - завжди залишати хоча б трішки місця для нових знань і вражень, незалежно від того, як багато вона вже знає.
Після таких висновків і розпочалася, власне, основна робота. Вітання пройшло у вигляді вправи "Мій портрет", після чого були прийняті правила роботи на засіданні. Керівник клубу педагогічної майстерності, вчитель Маловисківської ЗШ № 3 Лисенко Оксана Миколаївна оголосила тему та мету заняття, підкресливши, що один із шляхів, який допоможе досвідченому мудрому вчителю пізнати та зрозуміти внутрішній світ дитини - це доволі незвичне для шкільних аудиторій поєднання творчості, мистецтва та елементів психотерапії. Існує багато терапевтичних технік, які знайшли своє застосування в школах: арт-терапія, лялькотерапія, іграшкотерапія, звукотерапія і т.п. Учасникам клубу було запропоновано зупинитися на казкотерапії, іграшкотерапії, арт-терапії та пісочній терапії.
    Оксана Миколаївна запропонувала  колегам записати свої очікування від заняття, прикріпити запис до зображення портфеля, який символізує багаж знань, досвіду, з яким вони прийшли на заняття, а потім озвучити свої очікування.
   Після мозкового штурму (коли вчителі з'ясовували, що таке казка для вчителя - інструмент, засіб....) було запропонавано роботу в групах. Перед виконання групових завдань йшли короткі теоретичні блоки про казкотерапію, арт-терапію, іграшкотерапію та пісочну терапію. Після виконання завдань - презентація роботи групи.
ПЕРШИЙ БЛОК - казкотерапія.
Завдання для групи: прослухати початок корекційної казки Г.Смірнової "Вередлива королева" (інсценованої учнями) та скласти її продовження.
ДРУГИЙ БЛОК - лялько-терапія.
Завдання друге: користуючись набором іграшок (іграшки невеликого розміру, переважно тварини), придумати дидактичну гру.
ТРЕТІЙ БЛОК - терапія піском
 Завдання третє: ознайомившись із теоретичною довідкою про пісорчну терапію, створити колективну пісочну композицію "Настрій від заняття".
     І наостанок - перевірка очікувань. Завершення тренінгу - "Коло вражень".
Учасники клубу педагогічної творчості отримали завдання: спробувати, провести, описати та здати отриманий матеріал.

Немає коментарів: