вівторок, 11 вересня 2018 р.

Оцінювання «нових українських першачків»: МОН оприлюднило нововведення

Міністерка освіти і науки України розповіла про особливості оцінювання учнів Нової української школи.
Для першачків ми передбачаємо стимулювальне оцінювання – жодних абстрактних каральних оцінок. Що є надзвичайно важливо, батьки мають бути повністю поінформовані про навчальний прогрес дитини. Саме для цього передбачено свідоцтво досягнень. Воно заповнюється за 51 показником. Серед них є такі, наприклад, як «вміння брати на себе відповідальність» чи «вміння співпрацювати з іншими». Поряд з тим є звичні для нас «уміння писати диктанти», «уміння рахувати в межах ста». Таким чином батьки будуть поінформовані, про сильні сторони дитини, а де потрібно більше попрацювати, – зазначила пані Гриневич.
Для того, аби реалізувати такий підхід, МОН підготувало спеціальну форму – Свідоцтво досягнень, що складається з двох частин:
  • Перша – особисті досягнення – заповнюється двічі протягом року. У жовтні – проміжне оцінювання та у травні – підсумкове оцінювання;
  • Друга – предметні компетенції – заповнюється лише в травні, у рамках підсумкового оцінювання.



У Наказі про затвердження методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів першого класу НУШ наголошено на важливості заміни звичних номерних оцінок на пояснювальну чотирирівневу систему. Такий підхід пропонує 4 варіанти коментування успішності учня:
  • «має значні успіхи»;
  • «демонструє помітний прогрес»;
  • «досягає результату з допомогою вчителя»;
  • «ще потребує уваги і допомоги».
Молодші школярі мають характерну особливість сприймати оцінку за виконання якогось завдання як оцінювання себе, а тому негативну оцінку вони розуміють як вияв негативного ставлення до себе з боку вчителя, – зазначено у документі.
Окрім зафіксованих навчальних результатів, що містяться у свідоцтві і за якими здійснюється оцінювання, вчитель може додавати свої характеристики, про які бажає поінформувати батьків. Важливо, аби лише вчитель, школяр та його батьки знали про результати навчання. Також підвищити ефективність можна шляхом підтримки постійного зворотного зв’язку для інформування про прогрес дитини.
Також свідоцтво передбачає поле для розгорнутого коментаря вчителя, що може бути адресований батькам учня для глибшого розуміння розвитку дитини.
Посилання на МОН: https://mon.gov.ua
Джерело 

Немає коментарів:

Дописати коментар